Gewijzigd plan! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Jurre Snoek - WaarBenJij.nu Gewijzigd plan! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Jurre Snoek - WaarBenJij.nu

Gewijzigd plan!

Door: Jurre

Blijf op de hoogte en volg Jurre

01 November 2008 | Australië, Airlie Beach

Hey mates,

Na mijn avontuur op de bananenfarm was het plan dat ik verder via de oostkust naar Mission Beach en Townsville zou reizen, dit is voor een deel veranderd.

Vrijdagavond, de laatste werkdag op de farm, hebben Danny en ik 3 leuke duitsers ontmoet met een eigen auto. Zij gingen diezelfde avond naar Cape Tribulation (Jungle Rainforest, ongeveer 3 uur ten noorden van Cairns) en vroegen of wij zin hadden om met hen mee te gaan naar Cape Tribulation. Het leek ons erg leuk om te doen, maar het lag niet echt op onze richting, want wij zouden dus naar beneden gaan en Cape Tribulation ligt nog een heel stuk boven Cairns, waar we onze trip gestart zijn. Maargoed, Cape Tribulation schijnt een heel erg mooi park te zijn, dus we hebben het gedaan..

's Avonds dus vertrokken richting Cape Tribulation, maar het is best een heel eind rijden vanaf Innisfail, dus zijn we gaan overnachten in Port Douglas, een erg leuk plaatsje waar we uiteindelijk toch 3 dagen en nachten zijn gebleven. In Port Douglas heb ik gedoken tot 12.7 meter, onwijs gaaf om na het snorkelen toch ook het echte werk in het Great Barrier Reef te doen. Na een korte introductie over het duiken en de gebaren onderwater, konden we dan echt gaan. Ik zat met de 3 duitsers in een groepje en Danny zat in een ander groepje, omdat hij zijn duik diploma al heeft en wij nog niet. Flippers aan, zuurstof fles op de rug, wetsuit aan en naar de achterkant van de boot. Onze instructeur vertelde ons dat we als we het water in gingen niet moesten schrikken van Marvin, da's een hele grote vis en die leeft daar al jaren en is heel erg vriendelijk. Ook vertelde hij ons dat als hij naar je toe kwam onder water, hij graag even geaaid wilt worden, dus wij dachten dat hij een grapje maakte. Nu eindelijk echt het water in en ja hoor.. daar kwam Marvin aan, een hele grote blauw/groene vis en kwam bij ons allemaal even langs om geaaid te worden, echt heel erg raar, maar ook onwijs gaaf om te zien en mee te maken. Verder was er in dit rif natuurlijk weer van allerlei pracht en praal te zien. Koraal, mooie gekleurde vissen, waterplanten, zee komkommers, zee paarden ed. 's Middags hebben we nog een tweede duik gedaan en haaien gespot, best onwerkelijk in het begin, maar toen besefte ik echt wel dat ik tussen de haaien zwom.

Na deze dagen zijn we naar Cape Tribulation gereden, een hele mooie route langs de zee en het bos. In Cape Tribulation aangekomen hebben we een hostel geboekt, maar dat is niet een gebouw, maar gewoon allemaal kleine blokhutjes in de middle of nowhere, waar je zelf je pad heen moet vinden. Wat je ook in dit park hebt, daar werden we ook op geattendeerd bij het inchecken, zijn kleine beesten (kruising tussen aapjes, ratten, kangeroes en een vogel) die als je je ramen en deuren niet dicht doet je eten en drinken en glimmende spullen uit je kamer stelen. In Cape Tribulation heb ik ook weer zo verschrikkelijk veel mooie dingen gezien, sommige gewoon te onwerkelijk om waar te zijn. De eerste dag hebben we daar gewoon een eind in het park gereden om mooie plekjes te ontdekken en die zijn er genoeg daar. Met de 4WD door de jungle, door de rivier en zandpaden kwamen we op een strand van een kilometer lang waar helemaal niemand, maar dan ook niemand te vinden was. Ik heb ook weer een aantal nieuwe foto's geupload, dan kunnen jullie zelf zien hoe mooi dit was.

De volgende dag hebben we fietsen gehuurd en lekker getourd door Cape Trib. 's middags nog naar een Exotic Fruit Tasting farm geweest, leuk om ook eens wat anders aan fruit te proeven dan banaan, kiwi en appel.

De laatste dag in Cape Trib. hebben we paard gereden door de jungle en over het strand en geloof het of niet, het was net Mc Leod's Daughters. Over de velden, tussen de bergen, super mooi allemaal. Ook hier heb ik foto's van en die staan vandaag of morgen ook online.

Na de laatste dag, helemaal afgezonderd te zijn van de wereld, zonder telefoon en internet, in Cape Tribulation zijn we terug gegaan naar Innisfail ( de plaats van de bananenpluk ) om even te eten en post te checken en vanuit daar door naar Townsville. Mission Beach hebben we overgeslagen, want van anderen had ik gehoord dat dat niet echt leuk was.

Op dit moment zijn we in Airlie Beach aangekomen, echt een leuk badplaatsje. Heel veel leuke terrasjes, barretjes en een lekker strand. Het weer is hier op dit moment 32 graden, heerlijk dus! Over Airlie Beach heb ik nog niet zo heel veel te vertellen, omdat ik er gisterenavond pas aangekomen ben. Wat ik al wel geboekt heb is een tour naar de Whit Sunday Islands. Een aantal hele mooie eilanden en een van deze eilanden heeft het mooiste strand van de wereld, heb ik me laten vertellen. Jullie kunnen het opzoeken op google afbeeldingen whit heaven beach.

Ik zal proberen zoveel mogelijk foto's online te zetten op mijn Google Picasa web. Hier op het verzoek van velen nog een keer mijn post adres en adres van mijn foto site:

Jurre Snoek #278
Wood Duck Mail
153, Forbes St.
Sydney, 2011 NSW
Australia

http://picasaweb.google.com/jurre.snoek


Cheers!

Jurre

  • 01 November 2008 - 05:42

    Oma Corry:

    He Jurre je hebt weer hele mooie dingen gedaan en veel beleefd verder heel veel succes en vel liefs van opa en oma corry

  • 01 November 2008 - 05:49

    Oma Corry :

    wij hebben de foto`s bekeken geweldig jo maar doe voorzichtig he lieve groetjes uit nederhorst oma

  • 01 November 2008 - 08:01

    Martin:

    Hallo Jurre,

    Vanuit een waterkoud Nederland volgen we jouw avonturen op de voet. Volgens mij heb je het zo naar je zin, dat ik me afvraag of je nog wel terug wilt komen. Lijkt me allemaal heel overweldigend. Waar ik wel benieuwd naar ben, is hoe de contacten met de Australiërs zijn.
    Groeten.
    Martin

  • 01 November 2008 - 09:38

    Mama:

    Jurre Jurre wat heb je weer een hoop gezien en ondernomen en wat een schitterende natuur.Jij op een paard...heel bijzonder maar een beetje Ausie behoort dat mee te maken toch? al vind ik een echte cowboyhoed wel leuker.Jongen geniet er weer lekker van en succes met alles wat je doet,liefs X mama

  • 01 November 2008 - 19:33

    JE GEVULDE KOEKJE:

    He Jurre.
    Ik zit altijd met veel plezier jouw avonturen te lezen,want ik hoor je het zelf vertellen op z,n Jurretjesdialect.Wat een hoop stoere dingen doe je daar zeg.Duiken op 12 m tussen de haaien ja daar moet je wel ballen voor hebben(heb je ook finding Nemo gezien?)En je doet het allemaal toch maar ff.Ik ben best jaloers op je hoor.Ik heb je foto,s gezien en je zag er zeer elegant uit op die knol.Ik wens je heel veel stoere avonturen toe en ik stuur vandeweek echte post naar je op.XXXKarima

  • 02 November 2008 - 18:36

    Elize:

    Hoi Jurre,

    Leuk om je verhalen te lezen. Zo te zien heb je het erg naar je zin. Dat duiken vond ik wel heel erg mooi. Wat een prachtige vissen en wat een kleurenpracht. Ik moest gelijk aan gisteren denken. Mijn neefje van bijna zes was gisterenmiddag bij ons. We moeten op hem passen. Wij gingen naar een orchideenkwekerij en hadden hem even meegenomen. Prachtige orchideen en hij zei het ook. Tante Elize zei hij. Moet je deze orchidee eens zien, prachtig vind je niet. Wat heeft God dat allemaal mooi gemaakt. Nou toen ik je foto's zag dacht ik ook wat is God toch creatief.
    Heel veel goeds toegewenst!

    liefs Peter en Elize

  • 02 November 2008 - 19:04

    Lot:

    Echt leuke foto's en een lekker lang verhaaltje
    Ik heb stiekeme hoop dat je hier ook een keertje op mijn paardje gaat rijden;):P haha
    Ik was vandaag 2e en heb 2 punten binnen dus mag L1:D
    Heel veel plezier nog
    Xx Lot

  • 02 November 2008 - 19:26

    Lydia:

    Helemaal top dat je het nog zo naar je zin hebt en wat een súper mooie foto's! :D Toch maar goed dat je hier nog even hebt geoefend op de paard van Leonie! ;)
    Kus Lydia

  • 03 November 2008 - 14:19

    Tineke:

    Ha Jurre, wat een heerlijk vrij leventje ben jij aan het leiden, zeg. Prachtig om het roer zo makkelijk om te kunnen gooien en met die Duitse gasten mee te gaan.
    Erg leuk om je verhalen te lezen en je foto's te zien. Vooral doorgaan hiermee, dan beleven wij het ook een beetje.
    Groeten Tineke

  • 03 November 2008 - 18:39

    De Kwantjes:

    Ha die Jurre

    Wat een fantastisch mooie foto's en weer een leuk verhaal joh. Zo kunnen wij ons een klein beetje inleven in jouw avonturen daar. Wat beleef jij daar een leuke tijd. En dan ook nog op een paard ! Dat je daarvoor helemaal naar Asutralie gaat zeg.
    Nou Jurre geniet ervan (maar dat doe je zeker)en heel veel groetjes uit Ankeveen P J M S en pootje van J


  • 03 November 2008 - 19:43

    Ouders Van Danny:

    Hoi Jurre,

    Even n kort berichtje van ons.

    Wat n mooie foto's heb je gemaakt tijdens het duiken we hebben hier gewoon zitten te genieten.

    De andere foto's en je verhalen zijn ook heel mooi.

    We hopen dat jullie nog een hele mooie en fijne tijd tegemoet gaan.
    Doe vooral ook de groetjes aan Danny.

    Ed & Anita te Hilversum

  • 04 November 2008 - 19:02

    Gert-Jan:

    Hey Jurre,

    Geweldig allemaal en heel leuk dat je een uitgebreid verslag schrijft. Je fanmail zal hier van smullen al heb je zelf daar waarschijnlijk geen weet van. Jij bent natuurlijk veel met je avonturen bezig maar wij volgen het graag. Hier verder echt herfst , winter en Sinterklaas in het land.Ik beloof je dat ik een gedicht voor je maak al denk ik dat een surprise per bankrekening een welkomere verrassing zal zijn want als ik al die leuke dingen zo lees zal de bodem van de put zo onderhand wel zichtbaar worden maar daar hoor ik jouw nog niet over klagen. Misschien denkt de Goede Sint nog wel aan je. Liefs papa

  • 05 November 2008 - 20:02

    Edward En Angélique:

    Hallo Jurre,

    Wat leuk om je avonturen te lezen. Probeer er alles uit te halen wat er in zit, dit doe je per slotte maar een keer in je leven. Onze meiden zijn zwaar onder de indruk dat je helemaal alleen zo ver op reis bent gegaan. Blijf genieten en de groeten van alle Vossies uit de Berg.

  • 06 November 2008 - 20:10

    Marleen:

    Hoi Jurre,

    Als ik je verhalen zo lees hoef je je daar geen minuut te vervelen.
    En die foto's vooral die van onder water tijdens het duiken wat een prachtige natuur heb je dan om je heen zeg.
    Hier gaat alles lekker zijn gangetje echt herfst en vooral echt koud. Geniet dus maar lekker van het zonnetje en de komende zomer(beetje jaloers ben ik wel).
    GENIET,GENIET
    Dikke kus Marleen

  • 07 November 2008 - 18:26

    Teun:

    Hoi Jurre,

    leuk al die verhaaltjes van je te lezen! Als ik je moet geloven, heb je het erg naar je zin. Je maakt iig een hoop mee, zwemmen met zeepaarden enzo. Bananenplukken. Dat moet ik nog maar mooi allemaal een keertje doen in mijn leven! Ik zit nu toevallig in Vigo, en heb vanavond een Tropical party aan boord dus ik maak ook heus echt wel eens wat leuks mee hoor!

    Niet te snel al je geld opmaken, groetjes Teun

  • 07 November 2008 - 21:18

    Franklin:

    He Jurre als ik het zo lees heb je al aardig wat gezien en meegemaakt, ik ga nog even de fotos kijken die er bij horen ,groeten

  • 08 November 2008 - 23:04

    Sandraen Dick:

    he jurre, had je wel een beetje gevolgd op hyves, maar hoorde gisteren op de verjaardag van kylie, van je moeder dat je een site had..leuk heb nog niet allles gelezen, maar we gaan je zeker volgen,,,geniet ervan.groetjes en een dikke kus van onsDick,mitch,claire en sandra

  • 09 November 2008 - 09:08

    Jasmijn:

    Heee,
    Echt onwijs mooi die foto`s.
    Omg die vis! Hahaha
    Nou veel plezier nog en je hebt nog wel ff dus doe rustig aan;)
    Maar goed dat je ff paardgereden had, stond je leuk die cap:P

    Dikke kus jasmijn

  • 10 November 2008 - 17:12

    Marianne Starink &Co:

    He Jurre,
    Jeetje man wat doe jij leuke en stoere dingen!!! Geweldig.
    Eindelijk je foto's bekeken en al je verhalen gelezen.Geweldig. Genieten hoor. Hier alles goed. Was vandaag in de C1000. Was toch even in Nieuwegein. Zag er allemaal top uit. En verder staat er windkracht 8 geloof ik. Iedergeval storm. Met de boys gaat het goed. Robbert heeft het naar zijn zin op school en Wout rommelt lekker richting examen volgend jaar. Gaat in nov. theorie halen voor zijn rijbewijs. Ben benieuwd.
    Nou jongen, hou je taai en heel veel plezier verder.
    Tot mails en de groetjes van ons allemaal!

    Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Jurre

Een jaar reizen door: * Australië * Nieuw - Zeeland * HongKong * Bangkok * Taipei

Actief sinds 14 Juli 2008
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 19005

Voorgaande reizen:

24 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: