Einde Innisfail inzicht.. - Reisverslag uit Innisfail, Australië van Jurre Snoek - WaarBenJij.nu Einde Innisfail inzicht.. - Reisverslag uit Innisfail, Australië van Jurre Snoek - WaarBenJij.nu

Einde Innisfail inzicht..

Door: Jurre

Blijf op de hoogte en volg Jurre

24 Oktober 2008 | Australië, Innisfail

Hi there!

Hier weer een berichtje vanaf de andere kant van de wereld!

Afgelopen weekend was erg leuk! Zaterdag zijn we met een paar mensen naar een paardenrace hier in Innisfail geweest, erg leuk om een keer mee te maken. Zondag ben ik met 3 anderen naar een krokodillenfarm geweest, waar ik al over had verteld, dit was echt onwijs gaaf! Op deze farm hebben we heel erg veel krokodillen gezien, kangeroo´s gevoerd en met ze gespeeld, super om mee te maken natuurlijk en we waren ook nog eens de enige gasten op dat moment, dus we mochten alles zelf doen. Verder hebben we nog een voeder show van de krokodillen bijgewoond, met dingo´s (wilde honden) gespeeld en heel erg veel soorten vogels en papegaaien gezien.

Nou, toen ging maandag het feest beginnen hoor, werken op een bananenboerderij. Ik zat op dezelfde boerderij als 2 maatjes waar ik mee aan het reizen ben (Danny en Bert) erg gezellig dus. Bert en ik moesten in de schuur werken en Danny moest het land op om de bananentrossen te plukken. Nou allemaal leuk en aardig, wij aan de gang! Bert en ik achter de lopende band. Na ongeveer 5 minuten keihard gewerkt te hebben achter die band, bananen sorteren op rotte plekjes, waren we er eigenlijk al klaar mee, maarja we moesten nog negen en een half uur, dat was wat minder dus. Maar goed, we zijn de dag doorgekomen. De volgende dag moest ik alleen naar die boerderij, omdat Danny geen bananen meer kon tillen (1 bananenbunch is ongeveer 75 kilo) en Bert moest het hostel schoonmaken, later bleek dat hij ontslagen was bij de bananensorteerderij (hoe hij het voor elkaar heeft gekregen is nog steeds, ook bij hemzelf, volledig onbekend). Ik was de dinsdag gepromoveerd tot "deksel op de doos doener", erg leuk dus weer om een hele dag te doen, maar niet heus. Woensdag, gisteren en vandaag moest ik bananen opmeten of ze wel groot genoeg waren en zo niet, moest ik ze naar een andere band brengen, erg leerzaam dus allemaal. NOT!! Ik heb nog nooit zo een stom baantje gehad! Ik reis voorlopig met Danny verder, maar we gaan zaterdagavond al weg, omdat we geen banaan meer kunnen zien :) Er zijn inmiddels hier in Innisfail nog wat oude bekenden van ons aangekomen, dus dat is wel gezellig om zaterdag nog wat mee af te spreken en 'savonds vertrekken we dan naar Mission Beach voor een korte periode en daarna verder door naar beneden langs de oostkust!

Er staan ook nog wat foto's bij op mijn picasaweb, check it out!

Greets,

Jurre

  • 24 Oktober 2008 - 05:54

    Oma Corry:

    hoi Jurre de volgende beter gaan we van uit leuk weer watgehoord te hebben weer een ervaring rijker groetjes opa en liefs en succes van oma corry

  • 24 Oktober 2008 - 06:20

    Jasmijn:

    heeee, nounou lekker snel klaar zeg:P haha
    lekker naar het strand(beach) veel plezier!
    xx

  • 24 Oktober 2008 - 07:06

    Lot:

    Heey Jurre
    Leuk verhaaltje weer!:)
    Heel veel plezier in Mission Beach en verder in je reis naturlijk!
    Xx lot

  • 24 Oktober 2008 - 09:52

    Miep En Nic:

    Hallo Bananensorteerder,
    Hier zijn we weer. Je mail gelezen en houden
    ons zo volledig op de
    hoogte. Morgen is Jelle
    jarig (7 jaar). Verder hier alles goed.
    Groetjes van de Breed-familie en geniet van je
    vakantie.MIEP EN NIC.

  • 24 Oktober 2008 - 11:19

    Tineke:

    Ha Jurre, wat een sof zeg, die bananen. Zo,n beetje het slechtste baantje wat je maar kunt bedenken. Je zal maar niets anders kunnen....
    Veel succes met het vinden van iets anders: geen hand vol maar een land vol moet je maar denken.
    Groetjes uit Koudekerk.

  • 24 Oktober 2008 - 14:05

    Elly:

    Hoi Jurre,
    Nou, da's snel bekeken dan je 1e baantje in Down Under. Ga je van Mission Beach door naar Airlee Beach? Dat is een bekend backpackers-oord. Van daaruit kun je prima zeilen/ varen naar de whitsundays, supermooi water, stranden, eilandjes etc. Enjoy!
    groeten

  • 24 Oktober 2008 - 14:17

    De Kwantjes:

    Ha die Jurre
    Je moet maar zo denken, weer een ervaring rijker en dan met zo'n PROMOTIE ! Je foto's zijn heel gaaf joh en volgens mij ga je weer een hele leuke week tegemoet in Mission Beach. Veel plezier en groetjes vanuit een regenachtig Ankeveen.

  • 24 Oktober 2008 - 18:44

    Karima:

    Hey Jurre.
    Dus zo stom was het niet he om bij ons te werken?Ik kan me voorstellen dat je met gierende banden terug naar je hostel gaat,want van bananen plukken,wassen opmeten????word je toch niet blij van?Zou John ook zijn bananen opmeten??Ik ga dit morgen ff aan hem vragen.Je heb gelijk hoor om dat gat te verlaten en naar Mission Beach(klinkt spannend) te gaan.
    Ik heb je nog wel iets leuks te vertellen vanuit Ijsselstein.
    Maarten en ik gaan volgende week onze handtekeningen zetten,want dan worden wij de eigenaren van een prachtig 2 onder 1 kap villa in Nieuwegein waar ik je al eens over hebt verteld weet je nog?Spannend........
    Maar voor nu oogjes dicht en snaveltje toe slaap lekker.........

    Hele dikke kus van Karima

  • 24 Oktober 2008 - 18:45

    Karima Nog Een Keer:

    Lots of fun and take care by the wayXXX

  • 24 Oktober 2008 - 20:14

    Gert-Jan-:

    Dear Jurre,
    Hoe is het ouwe chiquita-teeler? Mooi verhaal en weer een ervaring rijker. Van de bananen naar de kiwi`s zal het veel uitmaken?
    Zo slecht had je het in de C-1000 nog niet toch?
    We volgen je berichten op de voet. Het is hier nu 22.10 uur en het is echt herfst. Mo-av gaat de klok een uur terug en zitten we hier in de wintertijd terwijl jij dag in dag uit lekker in je korte broek rond springt.
    Nou jongen geniet ontzettend van je vrijheid en je ontdekkingen en de groeten van alle bewoners en tevens je familie woonachtig op Hoepelbuigerslaan 3.

    Toi Toi en kus van je allerliefste Pap.

  • 26 Oktober 2008 - 20:16

    Marleen:

    Hoi mop

    Wat een dingen maken jullie daar mee zeg. Het een is echt overweldigend terwijl het ander echt op een ramp uit draait. Bananen plukken of meten of wat dan ook,kan me voorstellen dat je dat snel zat bent. Wel goed dat je het zo lang hebt uitgehouden, ik denk dat ik na een paar uur zelf wel was opgestapt met pijn in mijn buik van het lachen.
    Lees snel weer meer over je avonturen.

    Dikke kus Maartje

  • 26 Oktober 2008 - 20:57

    Martin:

    Ha Jurre,

    Jammer dat je eerste werkervaring zo'n teleurstelling is. Er zijn waarschijnlijk hele volkstammen die geen andere keus hebben dan dit soort werk te doen. Tien uur achter elkaar op één dag is ook wel erg veel. Ik had in een land als Australië toch wel iets anders verwacht.
    Ik hoop dat je snel een leukere klus vind.

    Groeten.
    Martin

  • 28 Oktober 2008 - 19:39

    Karima:

    Hey Jurre.
    Kun je niet een baanje zoeken die echt bij je past en goed verdiend ook nog?Dan denk ik toch aan een reddingszwemmer(kan je lekker bakken in de zon)op een decadent strandje,waar alleen maar rijke(mooie) vrouwen komen,die jij dan gaat redden en als dank geven ze jou een paar duizend euro als dank!!Ik kijk uit naar je nieuwe blog.
    Dikke kus van Karima

  • 10 November 2008 - 18:14

    Milties:

    Hey Jurre,
    Eindelijk een berichtje van die slome buren van je. Excuus maar we zijn een beetje te druk. Nu jij niet meer bij ons werkt is het een stuk zwaarder. We blijven wel op de hoogte hoor. Prachtig wat je allemaal al gezien hebt. Wij hebben ook gedoken dus ik weet hoe je mond is opengevallen daar beneden. Gerard nog steeds erg druk maar ik hoop dat het volgend jaar is beter gaat. Maik heeft zijn 1e tentamens achter de rug en gaat 2 hertentamens doen voor Nederlands en Economie. Met Daempie is alles ook O.K. Ik werk nu zo'n 2,5 dag in het Fysiotrainingscentrum voor de boekhouding en salarisadm. Het loopt gelukkig goed. Er zijn verschillende mensen die naar je vragen in het centrum. Ga lekker door met genieten en wij zullen vaker wat van ons laten horen. Groet van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Innisfail

Jurre

Een jaar reizen door: * Australië * Nieuw - Zeeland * HongKong * Bangkok * Taipei

Actief sinds 14 Juli 2008
Verslag gelezen: 50
Totaal aantal bezoekers 19005

Voorgaande reizen:

24 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: