Innisfail! - Reisverslag uit Innisfail, Australië van Jurre Snoek - WaarBenJij.nu Innisfail! - Reisverslag uit Innisfail, Australië van Jurre Snoek - WaarBenJij.nu

Innisfail!

Door: Jurre

Blijf op de hoogte en volg Jurre

19 Oktober 2008 | Australië, Innisfail

Hallo iedereen! :)

Na nog even flink genoten te hebben van een lekkere rustige week in Cairns (zon, zwembad, uitslapen enz) gaat nu het zware werk beginnen! Vrijdagavond ben ik aangekomen in Innisfail, een klein plaatsje ongeveer 100 kilometer onder Cairns, waar ik bananen ga plukken, 10 uur op een dag, 5 dagen per week! Innisfail is een klein boeren dorpje waar eigenlijk niet zo erg veel te doen is! We zitten hier nu weer toevallig met 3 anderen van de begin groep, dus dat is wel erg gezellig!

Het hostel waar ik nu in zit, dat lijkt wel op een Britse pub! Er zitten heel veel Britten die 'smorgens om 9 uur al beginnen met drinken bij het ontbijt en voor 23.00 niet meer ophouden! Ook zitten er heel veel Chinezen, die ook om 8 uur al kip en van die andere rotzooi zitten te eten! Maarja, verder allemaal wel gezellig hoor!

Gisteren (zaterdag) ben ik met een aantal mensen naar een originele paardenrace geweest hier in Innisfail, erg leuk om een keer mee te maken.. Vandaag staat de krokodillen farm op het programma!

Ik zal jullie volgende week verder op de hoogte houden van mijn belevingen op de farm en zal proberen dan ook nog wat foto's te uploaden!

Greets,

Jurre!

• 19 Oktober 2008 - 07:53

Oma Corry:

hoi Jurreweer een verandering he ik hoop dat je het daar ook naar je zin zult hebben en ben benieuwd hoe het in de bananen bevalt succes er mee enheel veel groetjes liefs opa en oma corry

• 19 Oktober 2008 - 11:26

Martin:

Ha Jurre,
    Goed om weer wat van je te horen. We zaten al in spanning te wachten. Hard werken, zo te lezen, maar er is gelukkig ook nog tijd voor ontspanning. Je ziet zo wel een hoop dingen, die je anders nooit tegenkomt. Toi, toi, toi bij het bananenplukken. Zet op een paar bananen je initialen. Misschien duiken ze in Nieuwegein op.
    Groeten vanuit een zonnig Ankeveen.

• 19 Oktober 2008 - 12:44

Gert -Jan:

Hey Jurre,
    Waarschijnlijk weet je aan het einde van de week waarom bananen krom zijn, anders vertel ik het je dan. Leuk om weer wat van je te horen. Ook voor je trouwe fans is dit erg leuk en blijf dit vooral doen. Heel veel succes en plezier in het boeren-gehucht in de bananenteeld en pas goed op je rug .
    Lot heeft vanmiddag laat een wedstrijd in H-sum, lekker dicht bij dus. Nou jongen welterusten voor vanacht voor zover je nog niet slaapt en pas goed op jezelf.

Lieve groeten Papa

• 19 Oktober 2008 - 16:02

Opa En Oma Snoek:

Hallo beste Jurre,
    We hebben vanochtend gezellig een uurtje zitten bijkletsen met je pappa. Nu zitten we bij Maria en Martin om o.a. lekker te gaan eten. Dan brengt Martin Opa weer terug naar het ziekenhuis. Opa zit vol met slangetjes, die hij het liefst zo snel mogelijk weer kwijt is. We zijn erg benieuwd naar jouw bananenpluk. Leuk al die berichten van je. Groeten van Oma en Opa.

• 19 Oktober 2008 - 16:45

Thimo & Elly:

Hoi Jurre,
    Ja...lange dagen werken is wat anders dan vakantie. Maar je moet wat doen om aan de kost te komen zodat je nog een tijdje voortkunt! Zeker leuk om op die manier het land en veel mensen te leren kennen. Onze ervaring is dat in Australie iedereen 's ochtends vroeg uit de veren is. Neem niet te veel het ritme van die engelsen over zou ik zo zeggen en verder...blijf genieten!
    Groeten T&E

• 19 Oktober 2008 - 18:11

Karima:

Hey kanjer.
    Wat leuk weer een nieuw avontuur op je site.k had mij aangemeld voor email service dus kreeg ik een mailtje dat jij weer een avontuur had geplaatst.Jij gaat dus 50 uur per week bananen plukken?Nou dat heb toch wel iets.Zeker als je gezellige collega,s hebt,maar of ze net zo leuk zijn als ons dat weet ik niet Jurre.Het zou wel leuk zijn dat je foto,s op je site kan zetten zeker van de krokodillen.Wat een gave tijd maak jij mee Jurre.Een mooi tijd om niet te vergeten.Nou pluk de bananen met veel plezier zou ik zeggen en geniet van je leven mop.
    Dikke kus van Karima

• 19 Oktober 2008 - 19:23

Jasmijn:

broertje!
    lekker hoor die bananen! maja je verdient er lekker veel mee;)
    veel plezier en werkse:P
    XX jasmijn

• 19 Oktober 2008 - 19:32

Elize En Lydia:

Leuk om weer wat van je te lezen. Wel heftig om na zo'n relaxte week 10 uur op een dag te werken. Maar dan komt eindelijk het luie zweet er weer uit! ;) Wij hebben een heerlijk weekje gehad in Sauerland, prachtige herfstkleuren. Heerlijk gegeten en hadden een mooi uitzicht. Lydia heeft nu lekker een weekje vakantie. Sterkte met het plukken van de bananen en we houden contact.
    Liefs Elize en een dikke kus van Lydia

• 20 Oktober 2008 - 18:19

Marjolein:

Hai Jurre,
    Ondanks het werk, zul je waarschijnlijk toch wel veel meemaken en zien in dat gehucht. Leuk hoor. Ook leuk om weer wat van je te horen, zo blijven ik en al je andere fans op de hoogte! Bananen-pluk'ze, en tot de volgende keer,

Groetjes uit Alphen a/d Rijn, waar het trouwens heel lekker weer is momenteel.

• 21 Oktober 2008 - 17:51

De Kwantjes:

Ha die Jurre,

Zijn het geen oliebollen dan maar bananen!!!!Misschien is het handel voor je vader bananananananen. Hij weet in ieder geval waarom ze krom zijn (en zoniet dan vraagt hij het maar aan Peter) Let niet teveel op die Britten en Chinezen hoor, laat die Chinezen maar ......... We zijn benieuwd naar je avontuur op de krokodillen farm. Veel plezier nog en werkse in de bananenpluk.
    Groetjes van de Kwantjes en nl.pootje van Joop.