Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jurre Snoek - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jurre Snoek - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Jurre

Blijf op de hoogte en volg Jurre

10 Oktober 2008 | Australië, Cairns

Hi Dutchies,

hier nog even een bericht vanuit Cairns. Na woensdag avond met het vliegtuig te zijn aangekomen in Cairns, 's avonds laat nog een hostel gezocht en eigenlijk niet veel meer gedaan.. Cairns is een erg leuke stad, veel kleiner dan Sydney, maar echt een soort badplaats! Allemaal leuke boulevards en winkeltjes en naturlijk aan de zee!! Alhoewel je in Cairns niet in de zee kunt zwemmen, omdat het strand bijna de hele dag onderwater staat en er krokodillen zitten! Niet erg confortabel dus, maar gelukkig is er een hele grote lagoon in de baai van de zee gemaakt waar we ons heerlijk kunnen vermaken de hele dag! Het weer is hier nog lekkerder als in Sydney, ongeveer 35 graden! Vandaag dus eigenlijk ook niet zo erg veel gedaan, behalve lekker bij de lagoon gelegen, en een beetje verbrand! ;)

Er zitten in Cairns ongeveer 20 mensen van de begin groep, die hier ook afgelopen week zijn aangekomen, dus dat is erg gezellig. Morgen gaan we met een aantal van die groep wild water kayakken en 's middags snorkelen in het Great Barrier Reef (grootste rif van de wereld), waar een hele diversiteit aan vissen en zeedieren leeft en waar nog heel erg veel koraal groeit..

De planning van mijn reis is nu dat ik tot volgende week vrijdag of zaterdag in Cairns blijf en dan vervolgens met een jongen iets naar beneden of het binnenland in reis om daar een organic farm (fruit plukken) op te zoeken en een tijdje daar te gaan werken!

In de loop van deze week zal ik nog wat foto's plaatsen op mijn picasaweb, maar ik heb nu geen cardreader in de buurt en het kabeltje van mijn fototoestel ligt nog in Nederland!! :S:S

Groeten,

Jurre

• 10 Oktober 2008 - 10:10

Oma Corry:

hoi Jurre wat fijn te horen dat je het zo naar je zin hebt nog heel veel plezier en voorzichtig he liefs opa en oma corry

• 10 Oktober 2008 - 13:11

Ad Eijbaard:

Hallo Jurre,
    ik kreeg via je vader door hoe je bent te volgen. neem zoveel mogelijk op van wat je ziet, daar heb je de rest van je leven wat aan. Geniet ervan. Groetjes

• 10 Oktober 2008 - 13:53

Jasmijn:

hee,
    klinkt allemaal super leuk en veel plezier nog!
    XX je groote zus

• 10 Oktober 2008 - 14:24

Daaan.:

Heee jurre!
    klinkt allemaal heel erg leuk! ;)
    xxx je kleine nicht!

• 10 Oktober 2008 - 15:38

Tineke:

Hallo Jur, laat je niet grijpen door zo'n krokodil hoor. Geniet van al het moois downunder. Groetjes uit Koudekerk.

• 10 Oktober 2008 - 16:52

Marjo:

Ha die Jurre,
    Hier dan ook een berichtje van mij. Leuk om te lezen wat je meemaakt. Ik kan me bijna niet voorstellen hoe geweldig het moet zijn! Goed dat je deze reis maakt, je zal nog veel zien en beleven!! Snorkelen op een rif is ook geweldig, heb ik gedaan in de Florida Keys. En het Great Barrier Reef staat bekend als het beste rif, dus geniet!! Het is echt superleuk... ben benieuwd hoe jij het vindt. Tot de volgende keer, groetjes van je grote nicht.

• 10 Oktober 2008 - 18:34

Fam Hagen:

Nou Jurre zoals ik het allemaal lees vermaak jij je prima. Alleen het weer al daar kunnen wij jaloers op zijn.
    Het is een hele grote vakantie of ga je binnenkort aan het werk?
    Hier is momenteel de kermis echt geweldig. Zo direkt ga ik er toch even naartoe,want er komt een vuurwerk show.
    Leuk om zo op de hoogte te blijven van je reis.
    Ik vind het echt knap van je. Heel veel plezier nog. En we schrijven.
    Groetjes wim dymphna rob en rick.

• 10 Oktober 2008 - 21:01

Gert-Jan:

Hey international, nadat we elkaar vanochtend hebben gesproken ( voor jou gisteren) is er hier niet veel gebeurt. Het is hier nu 22.55 uur en we gaan zo slapen. Mama en Lot zijn nu bij opa en oma v.H. goeden dag zeggen en ik breng ze straks om 3.30 naar Schiphol.Zij vliegen om 5.15 uur naar de Turk.Nou roei-en snorkel ze en zuig geen krokodil door dat pijpie naar binnen!!
    Pas goed op jezelf.

Papa

• 11 Oktober 2008 - 19:26

Martin:

Ha Jurre,
    Het lijkt wel of je al maanden weg bent;zo veel heb je al gezien. En dan moet het eigenlijk nog beginnen. Heel veel succes met het vinden van werk. We wachten met smart op jouw volgende reportage.
    Groeten van MaMaBaSuJu.

• 12 Oktober 2008 - 16:29

Marleen:

Hoi mop,

Hier nog een berichtje uit ons kleine landje.
    Het weer is op dit moment best aardig maar ja je kent NL dat duurt niet lang geniet dus maar volop van de komende zomer.
    Het klinnkt echt super de dingen die jullie allemaal gaan doen, en volgens mij is het best idrukwekkend om nou eens een echte krokodil te kunnen bekijken.

En je gaat dus aan de bak. Weet je je moet het maar zo bekijken dan kun je daar allemaal leuke dingen en niet met een lege knip thuis komen. Dat is toch ook een lekker idee?
    Geniet van alles wat je ziet en doet.

Dikke kus Maartje

• 12 Oktober 2008 - 17:23

Lot:

Heeey vett
    ik zit nu ff op msn n turkie!:P
    We hebben heerlijk weer en hebben elke dag wat op het programma staan!....
    We gaan morgen met de boot naar Kos en dnsdag avond als het goed is lekker shoppen...:) Daar komen we natuurljk voor;)
    Veel plezer nog en k stuur van de week nog wel een berchtje
    Xx lot

• 12 Oktober 2008 - 18:47

Karima:

hey mop.
    Wat heerlijk om te lezen dat je het zo leuk hebt.Gaaf Jurre om te gaan kayakken en lekker snorkelen.Maar eerlijk gezegd zie ik jou nou niet zo snel fruit plukken,maar met een gezellige club jongeren toch weer wel.Hier gaat alles zijn gangetje.Ja het is veel kouder dan in Curacao,maar de herfst heeft ook iets moois en warms.Lekker wandelen in het zonnetje door de bladeren en in ons stadje een lekkere cappucino met een gevuld koekje uiteraard.Ik wens je onwijs veel plezier verder en take care of yourselfs darling.
    Hele dikke knuffel en kus van Karima

• 12 Oktober 2008 - 19:39

Thimo & Elly:

Hoi Jurre,
    Sprak je vader vandaag en die noemde je site. We hebben even je berichten gelezen. Leuk om te zien op welke plekken je bent geweest die wij ook bezocht hebben (ps: had jij naar de blue montains ook de een look a like van de kerstman als gids?). Uit ervaring weten we hoe lekker het daar is en we krijgen een klein beetje heimwee. Geniet van alle mooie dingen, wees je ervan bewust dat je er niet zo weer even heen vliegt, dus pak alle mooie momenten die je pakken kan.
    Groeten
    Thimo & Elly

• 13 Oktober 2008 - 10:33

Laura:

Hoi Jurre!

Wat gaaf zeg om te lezen wat je allemaal al hebt meegemaakt!
    Geniet van elk moment en ik blijf je berichten volgen :)

Liefs Laura

• 13 Oktober 2008 - 14:37

De Kwantjes:

Hoi Jurre.
    Geweldige verhalen van jou! Wat moet het daar ontzettend mooi zijn. Zo te lezen geniet je er volop van. Wij zijn weer benieuwd naar je foto's.
    Groetjes van P.J.M.S. en een pootje van Joop.

• 14 Oktober 2008 - 01:26

Kiwi Claudia:

Haaj jurre,

Klinkt allemaal super gaaf. Het is een stuk warmer bij jou! De lente begint hier te komen dus het is ook niet slecht hier. Oeh ik ben wel jaloers op je snorkelen!
    Veel plezier en ik spreek of zie je wel weer!

Dikke kus uit Down Down Under:P haha

• 14 Oktober 2008 - 12:30

Lyn:

Hi jurre ,is fuckin niet normal !!!iam so happy for you that everthing is going good missing you in the work but I bet your not missing us hihii have a great time and be safe fuckin bastard xxxxxxxx lynxxxxx

• 14 Oktober 2008 - 17:51

KARIMA:

HEY MOP.
    GEWOON FF EEN BERICHTJE UIT IJSSELSTEIN.WEET JE NOG DAT IK JE OVER DAT HUIS VERTELDE IN NIEUWEGEIN?WIJ GAAN MORGEN NAAR DE MAKELAAR,WANT WIJ HEBBEN HET HUIS TOEGEWEZEN GEKREGEN.JE HOORT NOG HOE EN WAT ALS WE ZELF IETS MEER DUIDELIJKHEIS HEBBEN.HEB JE AL FRUIT GEPLUKT?WAT VOOR WEER IS HET?DONDERDAG WORDT HET HIERO 11!!!!!!! GRADEN.tOCH VIND IK DE HERFST WEL WAT HEBBEN HOOR.MAAR AUSTRALIE OOK HOOR..........
    DAG MOP VEEL PLEZIER EN TOT WRITES..xxxxxxKARIMA