Weer in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jurre Snoek - WaarBenJij.nu Weer in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jurre Snoek - WaarBenJij.nu

Weer in Sydney

Door: Jurre

Blijf op de hoogte en volg Jurre

30 November 2008 | Australië, Sydney

G'day everybody!

Hier weer een bericht vanuit 'DownUnder'! Heb al een tijdje niks meer van me laten horen, sorry daarvoor! Dus heb weer een hoop te vertellen..

Mijn laatste bericht heb ik geschreven in Bundaberg, waar ik weer had gewerkt wat niet echt een succes was. Inmiddels ben ik weer in Sydney beland, maar ik zal eerst nog even over de plaatsen vertellen waar ik tussen Bundaberg en Sydney allemaal ben geweest..

Na Bundaberg ben ik samen met Danny vertrokken naar Hervey Bay. Hervey Bay zelf steld niet zo heel erg veel voor, maar je kunt vanaf daar naar Fraser Island, wat wel echt een top belevenis is. In Hervey Bay hadden we al afgesproken met Bert en Dionne van de Jumbo '08, en hadden we samen onze reis naar Fraser Island geboekt. De tour die we hadden geboekt hield in dat je met een groep van 8 mensen een 4Wheel Drive Jeep kreeg, met een complete kampeer uitrusting erin, waarmee je vanaf vrijdag ochtend tot zondag in de namiddag mee op Fraser Island moest verblijven, erg leuk dus! De volgende ochtend was het zover, de groepen werden ingedeeld en we kregen de sleutels. Gelukkig zaten we in een hele leuke groep, wij met z'n vieren natuurlijk, twee engelsen, een nederlander en een canadees. Na even kennis gemaakt te hebben, zijn we met z'n allen naar de supermarkt geweest en hebben we inkopen gedaan voor het hele weekend, omdat je op Fraser Island geen supermarkt hebt. Vervolgens op naar de ferry naar Fraser Island en toen kon het avontuur beginnen. Inmiddels hadden we natuurlijk wat met elkaar zitten praten en de groep was echt heel erg leuk. Op Fraser Island, waar je dus echt helemaal niks hebt, het is onbewoond en er is alleen een heel klein benzinepompje voor als je zonder komt te zitten, hebben we even lekker midden in de natuur aan een beekje zitten lunchen en daarna naar het strand gereden. Je mag officieel pas in de Jeep rijden als je een rijbewijs hebt en je minimaal 21 jaar bent, maar een aantal van onze groep waren dat natuurlijk nog niet, dus dat was een beetje jammer, maarja, als je op Fraser Island bent, dan kun je natuurlijk niet terug komen met het verhaal dat je niet gereden hebt, dus wij hebben toch allemaal gereden! Echt super gaaf, je rijdt dan op het strand, waar bijna helemaal niemand is, met de zee aan je ene hand en de natuur en duinen aan je andere hand. Als je dan eenmaal een beetje landinwaarts gaat, dan kom je echt op de mooiste plekjes op aarde gewoon, (zie de foto's op mijn fotosite), ook het rijden is daar flink moeilijk! Je hebt sowieso die 4Wheel Drive nodig, anders kom je in de eerste 3 meter al vast te zitten en het is echt verschrikkelijk hobbelig en kuilen en wegen van nog geen anderhalve meter breed! Het vraagt dus behoorlijk wat stuurkunsten, maar we zijn er zonder slagen of stoten doorheen gekomen. Op dat eiland vind je meren (lakes) waar gewoon helemaal niemand is, behalve wij met z'n allen. Dat is echt even of je dan alleen op de wereld bent.. Om het nog maar even over het kamperen te hebben, nou ja, het was dus echt kamperen. Als je moest voor de kleine boodschap, moest je goed om je heen blijven kijken of er geen dingo's liepen (van die bruine, wilde honden) en als je voor de grote boodschap moest; rolletje en schepje mee en hup, gaan met de banaan. Verder moesten we natuurlijk gewoon buiten slapen, omdat het in de tent te heet was, maar dat was wel heel mooi om 's morgens dan met 'sunrise' op te staan en daarna even lekker de zee in te duiken. Nouja, over Fraser Island kan ik nog wel drie kantjes schrijven, maar dat zal ik niet doen, anders word het een beetje lang allemaal.

Toen we zondagavond weer terug kwamen bij het hostel in Hervey Bay, nog even gezellig wat gedronken met z'n allen en daarna bedje opgezocht om een goede nachtrust te maken. De volgende dag zijn we vertrokken naar Noosa en vanaf dit moment zit Bert officieel in ons reisgezelschap. Hij reist met ons mee en gaat ook naar Nieuw Zeeland, op dezelfde datum. Noosa is een beetje het Gooi van Nederland. Mooie huizen allemaal en de hostels waren daar ook duur. Noosa zelf was niet heel erg veel te doen, maar we hadden een kamer met 14, ja echt 14 mensen, maar het waren allemaal leuke mensen. Dus ook 's avonds hebben we ons daar prima vermaakt, we zijn daarom ook nog een paar dagen langer in Noosa gebleven. Ook hebben we hier gesurft, moest er ook een keer van komen natuurlijk in Australie. We hebben verder nog geen les gehad, alleen gewoon twee dagen een golf surf board gehuurd. Het gaat nog niet echt goed, alleen we hebben wel enorm gelachen! Vanaf Noosa zijn we zat. 22 november naar Brisbane gereisd. Eindelijk weer is een grote stad, dat is ook wel weer is een keer lekker als je de weken ervoor in allemaal kleine stadjes bent geweest. In Brisbane hebben we eigenlijk weinig bijzonders gedaan, even de stad in geweest, naar het casino geweest en een rugbyfinale gekeken, wat echt een festival is hier. Vervolgens zijn we van Brisbane naar Surfers Paradise gegaan, alleen kregen we toen slecht weer. We kwamen er aan met regen en eigenlijk heeft het er de hele dag geregend. Dat is ook de reden waarom we de volgende dag meteen de bus weer naar Byron Bay gepakt hebben. Eenmaal in Byron Bay aangekomen, ja het is ongelovelijk, kwamen we weer iemand van de Jumbo groep tegen, die net op dat moment ging vertrekken en vertelde ons al, dat als je geen hostel had gereserveerd, je waarschijnlijk geen plek had in Byron. Wij dus gaan informeren, maar nee, er waren geen vrije plaatsen meer. Erg balen dus, want Byron Bay is echt zo'n jongeren plaats, leuk strand en leuke winkels. Maargoed, het weer zat nog steeds niet echt mee, dus hebben we meteen voor 's middags weer de bus geboekt naar Sydney. Best een pittig stukje in een keer door, maar er zaten verder geen bijzondere plaatsen meer tussen Byron Bay en Sydney.

Ik zit dus inmiddels weer in Sydney en heb de bekendste route van Australie afgelegd, namelijk de oostkust vanaf Cairns naar Sydney. Het is de bedoeling om hier nog even te werken tot aan de kerst en daarna hier lekker kerst en oud en nieuw vieren. In Sydney is alles al helemaal in kerststyle. Overal staan al kerstbomen en de etalages zijn al helemaal versierd. Best vreemd om gewoon in je korte broek, te kerstshoppen. Nu in Sydney dus eerst weer even een paar weken een vast schema, ook wel weer lekker! 's Morgens op tijd opstaan, werken, normaal koken (ook al tijden niet meer gebeurd).

Nou, ik hoop dat jullie weer een beetje op de hoogte zijn en als jullie nog meer willen weten, mail me!

Greetz,

Sydney 2011, NSW
AUSTRALIA

• 30 November 2008 - 06:48

Hey Mop:

Kerstshoppen in een prachtige versierde winkelstraat in je korte broek?Ok dat lijkt mij ook vreemd ja.Maar Fraser Island klinkt absoluut een als een paradijsje op aarde.Heerlijk rustig aan de lake zitten,alleen de grote boodschap doen lijkt mij helemaal niks.Maar je moet wat he als je moet en er geen wc in de buurt is.En dan die dingo,s als je ff moet plassen.Hij zal je piemeltje er maar van af bijten.Dus jij gaat voortaan elk jaar echt kamperen?Maar al bij al heb jij dit avontuur maar mooi te pakken.Werk ze en veel plezier in Sydney.Hele dikke kus van Karima

• 30 November 2008 - 11:47

Marleen:

Hoi JUrre

Het klinkt wel allemaal spannend zeg vooral ook omdat je niet weet wat je kunt vewachten. Zoals met het kamperen op Fraser Island, dat je dan lekker buiten je behoefte moet doen wel erg primi natuurlijk, maar wel weer een bijzondere ervaring waarvan je hier net had kunnen denken dat je dat ooit zou doen.
    Geniet in Sydney van de komende feestdagen en geniet van het mooie weer want op dit moment sneeuwt het hier behoorlijk. Alleen jammer dat het niet blijft liggen.
    Tot je volgende bericht.

Dikke kus Maartje

• 30 November 2008 - 12:10

Marleen:

Hoi mop

Ben nog even bij je foto's wezen kijken maar het ziet er echt prachtig uit op Frasier Island. Ik kan me voorstellen dat je dat niet had willen missen.
    Geniet ze!!

Kus Maartje

• 30 November 2008 - 14:10

Henry:

Ha Jurre,

Jij in de korte broek, wij in de sneeuw. Jij bezig met de kerst, wij eerst maar zien of we niet in Spanje terecht komen voordat we aan de kerst kunnen denken. Het kan verkeren!
    Je avontuur klinkt geweldig. Nu twee maanden na je vertrek heb je al een heel mooi stuk Australië gezien en dan te bedenken dat je nog vele maanden voor de boeg hebt. Heerlijk toch!
    Blijf lekker genieten van deze onvergetelijke periode en een hele gezellige december-maand toegewenst!

Hartelijke groetjes,
    Henry

• 01 December 2008 - 14:06

Oma Corry :

hoi Jurre ben vanmorgen weer thuis gekomen, was maar 5 dagen maar loop met mijn krukken als een speer,weer veel beleefd jij he en gezien ga zo even de foto`s bekijken want trap lopen gaat nog niet zo vlot verder veel succes met alles he en ik spreek je wel wer heel veel liefs van opa en oma corry xx

• 02 December 2008 - 20:06

De Kwantjes:

Hoi Jurre

Leuk weer wat van je te horen. We hebben je prachtige foto's bekeken. Het lijkt wel Expedition Robinson.
    Een onbewoond eiland met die mooie witte stranden. Heel gaaf joh.
    Alleen hadden jullie waarschijnlijk voldoende proviand mee. En wat valt die regen dan weer tegen. Sander heeft vorige week in één keer zijn rijbewijs gehaald en gaat morgen zijn nwe auto ophalen. Martijn heeft het vandaag helaas niet gehaald, werd verblind door de laagstaande zon (zijn we ook niet meer gewend hier) en gaat het in januari nogmaals overdoen. Joop heeft zijn diploma gehaald op de puppycursus. Goed hè!
    Zo nu ben je weer een beetje op de hoogte vanuit Ankeveen. Jurre geniet er nog van en heel veel groetjes van Peter, José, Martijn, Sander en een poot van Joop.Doeiiiii.

• 03 December 2008 - 14:06

Jasmijn:

Hee Jurre,

Je verhaal en je foto`s zijn echt super ;euk ;)
    Haha je bent een beetje smaller:P
    En vergeet vooral niet in je ogen te wrijven wat je altijddoet:P

XX

• 05 December 2008 - 20:27

Speculaasje:

Hey mop.
    Ook al zit je heeeeeeel veeeeeeeer weg van iedereen,ik wens je toch een leuke Sinterklaasfeest in je zwembroek met een lekkere warme choco met rum en een speculaasje.
    Dikke kus van Karima

• 08 December 2008 - 21:43

Peter:

Hoi Jurre,

Heel erg leuk je gistermiddag gesproken en gezien te hebben via skype. De techniek staat voor niets.
    Nog heel veel plezier en tot de volgende keer.

Peter en Elize

• 13 December 2008 - 18:04

Marjolein:

Hai Jurre,
    Mooi hoor, Fraser Island. Tjonge jonge. Begin nu toch echt een beetje jaloers te worden hoor! Alles nog steeds goed? Hoe gaat het werken, wat doe je zoal? Heb je nou al iets gevonden dat wel leuk is.... ;-)? Hier in Alphen a/d Rijn gaat alles z'n gangetje. Werken, werken, werken, kerstborrel na kerstborrel. En vanaf eind volgende week lekker twee weken vakantie. Nou, ben benieuwd naar je nieuwe plannen. Noem het maar een VANPLAN, dan kun je alles nog wijzigen, lekker flexibel!
    Liefs, Marjolein

• 19 December 2008 - 17:25

Karima:

Zomaar een berichtje uit Ijsselstein.Hier gaat alles goed.Lekker druk in de C1000 en dat is zo lekker werken.En thuis zijn we volop beig met ons nieuwe huis vooral met de keuken en de extra opties.Dit alles moet voor 5 januari geregeld worden ivb met de leidingen in het huis.Nou mop ik wens je hele leuke gezellige dagen.xxxKarima

• 22 December 2008 - 18:04

De Kwantjes:

Hoi Jurre

Hier even een kerstgroet uit Ankeveen.
    Hele fijne kerstdagen in
    Sydney en een heel gelukkig nieuwjaar en wij hopen dat je nog veel zult zien en beleven in Nieuw Zeeland en Australie.
    Heel veel kerstgroetjes van Peter José Martijn en Sander en nl. van Joop

• 23 December 2008 - 00:11

Danella:

Hey Jurre,

Heb eindelijk je site gevonden!!! Klinkt super allemaal en wat een geweldige foto's... Ik zal verder een beetje op je zusjes letten, want je ziet maar weer wat er van komt als die 2 zonder begeleiding gaan knolracen (Jasmijn met haar arm ;-) )
    Nou geniet er van en ik hou je in de gaten!!!

xx