Fijne feestdagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jurre Snoek - WaarBenJij.nu Fijne feestdagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jurre Snoek - WaarBenJij.nu

Fijne feestdagen

Door: Jurre

Blijf op de hoogte en volg Jurre

25 December 2008 | Australië, Sydney

Vanuit Sydney nog even een korte update van mijn verblijf in Sydney!

Het plan was eerst om nog een aantal weken in Sydney te werken, maar dat is helaas niet gelukt.. Bedrijven gaan allemaal minder uren draaien omdat het zomervakantie is inmiddels en in deze periode is iedereen in Sydney, dus de kleine baantjes zijn allemaal al weg! Als je nu nog een redelijke baan wilt hebben, moet je minimaal voor 3 maanden blijven en dat gaat niet gebeuren natuurlijk! ;)

Wel zijn we, vrij snel nadat we in Sydney waren aangekomen, op zoek gegaan naar een appartement om in te verblijven tijdens kerst en oud en nieuw. Na lang zoeken, en veel hostels te hebben afgebeld, zijn we via via aan een appartement gekomen.

De volgende dag zijn we er even gaan kijken, maar onze mond viel open! Het was zooooo'n verschrikkelijke troep in dat appartementje, niet normaal! Maargoed, wij natuurlijk al lang blij dat we iets hadden en er werdt ons beloofd dat er, voordat we erin gingen, een schoonmaakster in kwam. Zo gezegd, zo gedaan, wij de volgende dag onze spullen verhuisd en naar het appartement gegaan, maar er kwam zo'n chinese schoonmaakster!! 3 keer niks dus, er werd maar half schoongemaakt en het geen wát schoongemaakt werdt, was daarna nog smerig! Best vervelend dus, maar wij de volgende dag zelf maar de handen uit de mouwen gestoken!

Inmiddels zitten we hier dus alweer een aantal weken en hebben we een paar kamers onder verhuurd, waardoor we dus met z'n 12'en in het appartementje slapen! Vreselijk gezellig, maar érg vol! De jongens en meiden zijn allemaal super gezellig, dus met z'n allen hebben we een super tijd!

Bij ons is het inmiddels kerstavond geweest en hadden we met z'n allen een heerlijk kerst diner bereid en gegeten! Daarna nog met wat mensen naar de kerk, de St. Mary's Cathedral. De paus is afgelopen zomer nog in deze kerk geweest, met de wereld jongeren dagen en het was ook echt een super mooie kerk! Het was wel wat anders als een nachtmis in Nederhorst den Berg..

Morgen een lekker rustig dagje en 's avonds een kerstdiner met de helft van de groep die hier slaapt. Op 2e kerstdag (boxing day), gaan we naar het vertrek van een zeiltocht vanuit de haven van Sydney die af zullen reizen naar Tasmanië, het eiland onder Australië! Allemaal erg leuke dingen weer dus.

Verder wil ik iedereen bedanken voor de kaarten die ik heb ontvangen en wens ik jullie hele fijne en gezellige kerstdagen. Voor degenen die ik niet meer spreek in de tussentijd, jullie wens ik ook allemaal alvast een goed en gezond 2009!!

Groeten,

Jurre

ps. ik zal morgen wat foto's plaatsen op mijn foto site van ons appartement (STUDENTENHUIS)

• 24 December 2008 - 15:29

Jasmijn:

Zo nu ben ik een keer de eerste:P
    Jij ook nog fijne kerst dagen en al vas een gelukkig nieuwjaar!

XXjasmijn

• 24 December 2008 - 22:17

Oma Corry :

hoi jurretje bedankt en ook hele fijne dagen toegewenst en heel veel lieve groetjes van opa en oma

• 25 December 2008 - 07:04

Karima:

Hey mop.
    Net wat voor jou zo,n smerig appartement,maar beter iets dan niets.
    Ik wens jou hele gezellige kerstdagen en veel plezier op je zeiltocht.
    XXX

• 28 December 2008 - 21:12

Marleen:

Hoi Jurre,

Een beetje een late reactie maar je bericht kwam vandaag pas met de mail dus vandaar. Maar wat een drama zeg om zo in een appartement te trekken maar zo te lezen hebben jullie er zelf iets gezelligs van gemaakt en overleef je de feestdagen daar prima.
    Voor jou ook vanaf ons mega koude land waar inmiddels alweer volop geschaatst kan worden een heel goed uiteinde en een nog beter begin voor 2009. Geniet er maar van.

Dikke kus Maartje

• 30 December 2008 - 17:48

Henry:

Ha Jurre,

Je eerste ervaringen met het wonen in een studentenhuis heb je nu dus ook te pakken. Wel gaaf dat dit in Sydney is.

Nog zo'n 18 uur voor jou te gaan en dan ga jij als één van de eerste wereldburgers het nieuwe jaar 2009 in!
    Een giga festijn daar in Sydney, dus dat wordt ongetwijfeld genieten.

Ik wens jou een hele goede én onvergetelijke jaarwisseling toe en een fantastisch 2009 met veel mooie momenten én bovenal een goede gezondheid!

Have fun,
    Henry

• 30 December 2008 - 20:05

Karima:

Hey lieve Jurre
    Bij jou is het eerder 2009 dan bij ons,dus wens ik je een onvergetelijke oud&nieuw toe en een supergezond,gezellig en gelukkig 2009 en ik zal aan je denken daar aan de andere kant van de wereld.XXXKarima

• 30 December 2008 - 20:07

Ben Ik Weer:

Je kan maar beter zitten waar je zit,want hier is het echt vet berekoud.
    Wat dan wel weer leuk is,is dat je lekker gezellig kan schaatsen.
    XXX

• 31 December 2008 - 13:15

Oma Corry:

Hoi Jurre de beste wensen voor 2009 en nog heel veel plezier op je grote reis naar N.Zeeland, lieve groetjes van opa en oma corry

• 31 December 2008 - 17:44

Martin:

Jurre,

Zo tussen de jaarwisseling bij jou en bij ons in onze allerbeste wensen voor 2009. Nog heel veel plezier in Australië en omstreken en nstuurlijk een behouden thuiskomst gewenst. Groeten vanuit Ankeveen, waar volgende week misschien wel de Nederlandse kampioenschappen schaatsen op natuurijs worden verreden.
    Martin